top of page
Ekko app medarbejder app.png

/

NRGi

Maria Thomsen

Lena billede .jpeg

Social Media Manager

Hvilke kommunikationsudfordringer havde I før Ekko app?


Før havde NRGi en hjemmeside, der fungerede som et informationsbibliotek. Derinde lagde vi alting, men det gjorde også, at tingene bare lå ét sted. Medarbejderne skulle selv aktivt gå ind og holde sig opdaterede, og det havde ikke den store nyhedseffekt.


Hvorfor valgte I en medarbejder app?


Til at starte med havde ELCON en medarbejderapp. De var rigtig glade for den, og den fungerede godt for dem, og derfor besluttede vi, at vi alle vores forretninger skulle have den samme interne platform. Så havde vi ét sted, hvor vi kunne pushe alle nyheder ud på tværs. Vi har tidligere været meget siloopdelt, men vi vil gerne rykke tættere sammen og vi havde brug for at melde nyheder ud på tværs.


Hvilke udfordringer har Ekko app løst for NRGi-koncernen?


Vi er rykket tættere sammen som koncern. Det har været bestemt oppefra, at det var et fokus, men appen er den platform, der har hjulpet det på rette vej.

Før havde vi en hjemmeside medarbejdere selv skulle gå ind på, hvis de ville holde sig opdateret. Det er vigtigt, at du kan pushe nyheder ud til medarbejdere i stedet for at skulle bruge energi på at skabe et pull.


Før lå tingene bare et sted – der var ikke den store nyhedseffekt.

Målrette nyheder på tværs af virksomheder 

Vi kan nå ud til alle, der har appen, og vi kan målrette nyheder helt ned til en enkelt medarbejder i de forskellige apps. Det er meget nemmere, når vi har én fælles platform i stedet for at tilpasse en masse forskellige platforme til at kunne fungere sammen.


Det er nemmere for os fx at arrangere en fest, fordi vi kan samle alle i samme system, og vi har lynhurtigt et overblik over, hvem der deltager. Appen er helt sikkert en stor medvirkende faktor til, at vi rykker tættere sammen.


Alle er med og bliver automatisk oprettet ved ansættelse  

Det er nemmere at dele nyheder på tværs af koncernen. Det er også nemmere, fordi vi ved, at det er implementeret ude i alle forretninger. Jeg tror ikke, at alle vidste, at vi havde et intranet dengang. Men nu er alle med. Og når vi får nye medarbejdere, bliver de automatisk oprettet og får adgang til appen. 

Få adgang til en gratis demo app


Kommunikationen sker på tværs af koncernen

Det er vigtigt, at man får information om, hvad der foregår andre steder i koncernen. Der har ikke altid være meget fokus på det, men det er helt nyt, at alle er orienteret hele vejen rundt i koncernen. Vi kan nå ud til alle, der har appen og vi kan ramme helt ned til en enkelt medarbejder med en nyhed. 


Nemmere for medarbejderne at byde ind 

Alle har et social modul, som er et vigtigt element i at bruge appen, fordi medarbejderne selv kan sætte deres egne billeder og ord på appen, og man kan dele det, man har lyst til. Det understreger, at det er en fælles kommunikationsplatform og ikke bare et ledelsesredskab. 

Bestil produktblad til byggebranchen


Hvordan lykkes I med at skabe sammenhold, sammenhæng og kommunikere fælles mål?


Vi gør, hvad vi kan for at komme med noget forskelligt information, så der er noget for alle. Folk har fået øjnene op for, at det er her, jeg skal følge med for at vide, hvad der ellers foregår i mit arbejde. 

Appen er den primære kanal til hurtig overblik


Medarbejdernes ideer skal med 

Det er vigtigt, at man er tålmodig og lytter til alle input. På appen kan medarbejderne komme med ideer og input til, hvad der kunne være fedt, som vi så kan forholde os til.


Sammenhæng mellem intern og ekstern kommunikation

Det er vigtigt, at medarbejderne kan se noget genkendeligt hele vejen rundt. De kan genkende, hvad der bliver sagt på de forskellige apps og hvad der bliver kommunikeret til alle i koncernen.


Hvis man deler noget eksternt, så skal medarbejderne også kende til den samme kommunikation internt, så hvis nogen internt bliver spurgt om noget fra en ekstern, at de ved hvad det drejer sig om og er klædt på til at kunne svare på det - både for at skabe en form for goodwill hos medarbejderen, fordi de ved at de bliver holdt med på beatet - men også for at de kan repræsentere deres koncern bedst muligt.


Så få kanaler som muligt

Et godt råd er at holde sig til så få kanaler som muligt, hvor man indskærper sit budskab. Det er selvfølgelig vigtigt at vælge en kanal som alle kan bruge. God kommunikation er at formidle et budskab til alle, selvom man er en stor virksomhed.

Det er vigtigt, at man ved, hvad man er den del af, også når man sidder i en servicebil langt væk fra kontoret. Og det kræver en platform, som binder os alle sammen. 




Klar til at prøve det? 

For at give dig en mulighed for at teste en medarbejderapp af internt kan du og dit team få opsæt en tilpasset demo app. Prøv den af så lang tid i har lyst

bottom of page